Tråkig

Förlåt att jag har varit tråkig, det brukar bli så när jag är hemma/någon annanstans och träffar familj. Då har man ju saker att göra för det mesta, umgås tex ;)

Jag vill sända en liten tanke till tinkerbellan, en tjej vars graviditet jag följt genom hennes blogg. Hon skulle eg haft beräknad förlossning 2 dagar innan mig, men drabbades av havandeskapsförgiftning och var tvungen att ta ut sin son genom kejsarsnitt för ett par dagar sedan. Sonen är jättefin och mår bra, han vägde knappt över 600 g men har klarat sig jättebra utanför magen hittills, det är helt fantastiskt vad vården kan göra idag!
Om det av någon anledning blir så att jag inte blir barnmorska så skulle jag nog vilja jobba på neonatalen tror jag. Det är nog oerhört jobbigt men också oerhört givande kan jag tänka mig.

Iallfall, jag kommer nog fortsätta vara tråkig idag och imorgon eftersom jag har en näringsvärdes-/kostrapport som ska lämnas in imorgon, och PUCKOsigrid glömde såklart R's matsedel och tabell!! Jag har iaf skrivit 4 sidor om kolhydrater, protein och fett och en del om kalcium, sen har jag kvar alkohol, järn, vitamin C och vitamin A innan jag ska gå in på själva kostråden. Vi ska skriva mellan 5 och 10 sidor med referenser så det är ju lugnt på undre gränsen iallfall ;) Vi har inga restriktioner öht vad det gäller formen på rapporten så blir det trångt så är det ju bara att inte öka radavståndet.. Men det är nog lungt, 1.5 ska jag nog få plats med.

Jaja vi får se, jag skriver kanske lite skit ändå här när jag måste pausa.

Kommentarer
Postat av: solish

hello dear! =)
det blev passionsfrukt och karamell/krokant! Värsta otippade kombinationen, men så sjukt gott!
hoppas vi ses snart igen! kram

2008-05-05 @ 11:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0