Orolig för magen

Jag vet inte om jag vill lägga in nån magbild nu, pga att jag börjar bli väldigt orolig.
Den har nämligen inte växt någonting alls på dom senaste, kanske 3 veckorna. Jag får höra hela tiden att min mage är så himla liten, av alla omkring mig, och jag börjar känna mig illa till mods över det.
Det är inte så att en eller två har sagt det, utan det är kanske 15-20 människor som har reagerat över att min mage är så liten.

Viss rör han sig jättemycket där inne precis som vanligt, men jag är väldigt, väldigt orolig ändå. Ni som känner mig vet att jag är typ jordens minst oroade person, jag var knappt ens orolig över resultatet på fostervattenprovet.
Därför avtackar jag mig gärna kommentarer om att jag inte ska vara orolig, att jag oroar mig i onödan osv, för jag är nästan aldrig orolig men när jag väl är det har jag rätt att vara det.

Jag försöker intala mig själv att det beror på att jag var såpass smal innan osv, men det känns ändå som att.. i vecka 25 ska det synas att man är gravid även om den som inte tittar redan visste om det.

Jag försöker verkligen tänka att den har växt, att det bara inte syns på bilder osv. Men.. jag vet faktiskt inte.

Därför tänker jag ringa barnmorskan nu i em.

Och som sagt, snälla tala inte om för mig att jag inte ska vara orolig, för ni vet faktiskt inte om jag bör vara det. Troligtvis så är det inget konstigt alls men jag har RÄTT att vara orolig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, du har verkligen helt rätt att vara orolig, det är ju ändå du som känner din kropp bäst. Jag hoppas att barnmorskan har massor med lugnande ord att säga till dig och allt är bra med lille Sixten. Hälsa lillebror och ta hand om er alla. Massor av kramar

2008-04-17 @ 14:26:02
Postat av: Sofia

Oj, mitt namn försvann visst i inlägget över...

2008-04-17 @ 14:26:36
Postat av: S

Hoppas allt är bra, men syrrans mage slutade också växa o då berodde det på att busen låg så långt in i magen, och känner du att lillkillen rör sig så är säkert allt bra :)Grannen fattade aldrig att hon varit gravid förrän hon en dag kom med barnvagnen!

2008-04-17 @ 15:14:20
Postat av: Mikka

Det kommer att gå bra!

2008-04-17 @ 17:52:37
URL: http://www.rebelle.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0