Klar!

Janni - Matilda kastrerades just nu därför att hon hade en tandköttsinflammation och därför var tvungen att dra ut tänder. Då skulle hon ändå sövas och vi bestämde oss för att ta två flugor i en smäll, vi hade ändå tänkt att kastrera henne tids nog. Eftersom det är så riskfyllt att söva så ville vi bara behöva göra det en gång!
Sixten Blixten var inte planerad, men när vi insåg hur det låg till så var det ingen tvekan :) Han sparkar som en galning och har gjort det i 10-12 veckor nåt sånt! Tyvärr blir han bättre och bättre på att träffa blåsan.... ;)

Nu är jag äntligen klar med näringsvärdesrapporten till kostrådsseminariet. Eller ja, jag har varit klar sen klockan fem men jag lämnade in den nu efter att Oskar hade granskat den. Jag är nöjd, skrev 9.5 sidor och 10 var max.. Hörde nån annan säga att hon minsann hade 10 sidor precis och att det var en så himla big deal typ, men sen erkände hon att hon hade 1.5 i radavstånd.. Haha, värt att skryta då.. Vi hade inga restriktioner alls utom att det skulle vara max 10, ingenting om radavstånden, formen eller nånting. Jag har försökt skriva i rapportform så gott det gick.

Igår blev vi påminda av Ulla att kolla på deklarationerna om vi skulle få skatteåterbäring eller betala restskatt, för vi glömde att göra det när vi deklarerade för 1000 år sen. Jag var helt säker på att jag skulle få betala restskatt efs jag var tvungen att göra det förra året, men ICKE! Jag ska få 1000 tillbaka och Oskar ska få 3000!!! WEEEHO! Dom totalt oinräknade pengarna bestämde vi oss genast för att vi ska köpa en kamera för. Min "gamla" kamera (3 år..) har börjat äta batterier, är segare på att ta kort och kan inte ta kort inomhus längre. Jag utgår ifrån att den nya kameran håller sin standard längre än så. Vi har iallafall klickat hem en NIKON D40 som kommer inom 2-6 arbetsdagar! Detta är nåt vi har tänkt på i flera månader, tidigare hade vi tänkt använda de 4000 som "blir över" efs vi inte ska betala hyra i maj om Oskar får jobb men nu kan vi spara dem istället. Det känns jättebra att vi kan köpa den utan dåligt samvete nu, vare sig Oskar får jobb eller inte i sommar.

Vi glömde min kamera i Karlstad i helgen, så imorrn får ni se en riktigt kass magbild, tagen av Oskars uråldriga kamera från 2002 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0