hem, ljuva hem

Jag vet att jag tjatar men jag njuter verkligen av att vara HEMMA. För Karlstad är mitt hem. Det kommer det alltid att vara.

Sov riktigt länge idag, trots pipande hundar bredvid sängen, vi gick nog upp klockan 10 tror jag. Och idag drar grillsäsongen igång!! MMmmmm... Inget slår Ekendahls kycklingspett med klyftpotatis och creme fraische eller tzatziki. Jag såg förresten på vågen här (som man kan lite på, till skillnad från våran) att jag inte alls har gått upp 3.5 kilo utan bara 2. Mr Ekendahl och fostervattnet + min ökade blodvolym och större hjärta kanske väger ½-1 kg, och det känns bra att inte ha gått upp så mycket, det kommer desto mer sen i slutet :)
Har jag lyckats gå ner 20 kilo så kan jag gå ner överflödig graviditetsvikt, och då har jag dessutom nån som gör mig sällskap på hundpromenaderna när oskar är i skolan <3

En halv vecka kvar tills halva graviditeten har gått.. det känns helt sjukt!
Jag tycker att magen är yttepytteliten, den har samma storlek som för 3 veckor sedan. Då tyckte jag att den var stor men nu har den ju inte blitt större. Jaja, det växer i omgångar! Jag ser tydligt när jag ligger ner att livmodern blir större och större, nästan från dag till dag, men när jag står upp ser jag ingen skillnad.

Den här skulle jag förresten vilja ha, den är ju helt underbar!! Tyvärr är den från designtorget och kostar alltså 295 spänn... men drömma kan man ju!
Kakform s-xl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0