Final

Nu är det final... Oskar har gått för att posta namnändringsblanketten och hindersprövningsblanketten till skatteverket.. Shit, det är jäkligt läskigt. Om 3 månader är jag inte Alwall längre utan Ekendahl. Det känns jättebra såklart annars skulle jag inte göra det, men det är jobbigt också! Jag satt och velade länge om jag skulle ha Alwall som mellannamn eller inte, men det känns som att - ska jag göra det så ska jag göra det på riktigt. Annars kan jag lika gärna ha kvar namnet.
Och det är ju mitt eget beslut, Oskar har gjort det väldigt tydligt att han inte pressar mig på något sätt att ta hans namn. Jag vill det ju själv.

Men det är konstigt att släppa en så stor del av min identitet, att vara den enda i världen.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åå, ska ni gifta er! Grattis, grattis, grattis!

Jag förstår namngrejen förövrigt. Även fast jag hade den betydligt mer vanliga namnet andersson innan jag bytte till Holmgren. Men det känns lite konstigt och det tar lite tid att vänja sig, det gör det.

Postat av: Lisa Olsson

Oj vännen det trodde jag aldrig att du skulle släppa. Jag som varit så avundsjuk på Alwall :-) men det blir ju ett annat fint namn så då kan jag förstå det...

2008-03-05 @ 15:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0