Trött..

Hej! Sorry att jag inte skrivit på länge, det är bara det att jag har varit (och är) så himla, himla trött... När jag kommer hem från skolan så är jag helt slut.

Jag tror att det beror dels på att vi har ätit väldigt dåligt - typ godis istället för middag osv, och dels för att mitt järnvärde har börjat sjunka.

Så igår så tog jag tag i det och köpte järntabletter, den skonsamma sorten som inte har lika mycket biverkningar. Dessutom tog jag tag i livet med att äta omega 3- och 6kapslar. Det känns som att jag kommer att komma ihåg dem nu efs jag ska ta järntabletter varje morgon.
Dessutom så har jag tagit tag i maten genom att skriva matsedel inte bara på middagen utan även på lunchen. Den största boven i godisdramat har nog varit att jag inte har ätit ordentlig lunch. Jag har också bestämt och skrivit in att vi ska äta godis på onsdag, får se sen om jag tar lördag eller fredag dessutom.

PLUS! Att jag ska köpa hem en jäkla massa frukt, har en känsla av att jag inte får i mig alls så mkt C-vitamin som jag skulle behöva, vilket ju hämmar järnupptaget ännu mer.



Ekonomiskt sett så är livet ingen dans på rosor den här månaden.. Visserligen sparar vi ju men dom pengarna kan vi absolut inte röra. Eftersom både Oskar och jag fick en jäkla massa ny studentlitteratur den här månaden (och jag måste dessutom köpa mer nästa månad som jag inte har råd med den här månaden - för 1200:- ) , plus endel annat smått och gott så slutar det med att han har 400 på fickan och jag har 500. Då måste vi dessutom köpa mat till Shaylee som går på 170:-
YEYY! Hade det inte varit för att Liu tydligen tror att alla studenter är miljonärer och kan köpa kurslitteratur för 2000 hux flux så hade det ju vart lugnt men.. man blir ju galen!

Kommentarer
Postat av: solveig

studentlitteratur måste inte vara dyrt. Har du kollat på kurslitteratur.se? begagnad kurslitt säljs snorbilligt där. Jag har köpt massor där, och alltid kommit billigt undan. Köpte i princip all min kurslitt begagnat eller på nätet, typ bokus. Akademibokhandeln rånar ju elever!

2008-04-07 @ 08:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0