som en fågel

Idag har jag en välbehövd "ledig" dag. Egentligen är jag ju inte ett dugg ledig efs det är en hel del jag ska göra, men det är skönt att inte behöva gå till skolan. Och det var skönt att få sova ut, vaknade klockan 9.

Jag har börjat känna mig orolig över Matildas kastrering. Det jag tänker på mest är hur fruktansvärt jobbigt det kommer bli att lämna henne på smådjurskliniken... Fy faan vad ont det kommer att göra.. Och sen fasar jag för att hämta henne, usch vad otäckt med en halvt livlös och virrig liten hund.
Sen kommer det att blir väldigt svårt att inte ömka henne, jag vet ju hur fruktansvärt kränkt hon kommer att känna sig när hon är tvungen att ha den där kragen på sig. Jag lovar att hon varken kommer att äta eller knappt röra på sig. Hon kommer bara att ligga och sova. Wait and see... Dessutom kommer hon ju troligtvis att ha ont i munnen efs tänderna dragits ut.
Så som sagt, det kommer att bli sjukt svårt att inte ömka henne, men det är verkligen superduperviktigt att vi inte gör det.

MEN!

Det är värt det, hennes tandkött kommer inte att vara inflammerat någe mer så vi kommer att kunna borsta hennes tänder osv. Men framförallt så kommer hon inte att löpa något mer, och det känns såååå skönt för hon är inte rolig när hon löper, under höglöp är hon knappt kontaktbar från min sida. Oskar går bra tho. Dessutom slipper vi oron att nåt skulle kunna råka hända någon gång en obevakad sekund. Förhoppningsvis blir hon en lite gladare hund också, alla kastrerade tikar vi känner och alla utom en som vi hört om har faktiskt blivit gladare och mer harmoniska. Det vore dock typiskt M att bli en surkärring. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ah vi tanker pa Matilda....

Det gar sakert jattebra!

2008-04-09 @ 10:45:22
URL: http://www.princessconzuela.blogg.se
Postat av: Karin

Jag hoppas att det går bra... men det vore lite likt Matilda att bli en surkärring! ;)

Pussa henne och magen från mig

2008-04-09 @ 11:17:43
Postat av: Anonym

liza är en jätteglad hund. busig som bara den. i och för sig var hon det innan kastreringen också, men nu är hon helt crazy happy.
Det kommer att gå jättebra! När är det dags för kstreringen?
kramis solis

2008-04-09 @ 13:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0