Foglossning

Idag har jag (tror jag) för första gången under graviditeten drabbats av foglossning! Jag hade ont i svanskotan i morse (ryggontet är dock nästan helt borta!! cykling is the shit) som sen liksom bredde ut sig inåt och åt sidan, mot sittbenen.
Det är inte så farligt och på ett sätt känns det rätt bra, då vet jag ju att nåt händer därnere ;)

När Oskar skulle hämta tidningen imorse så lossnade brevlådan, en såndär vanlig i metall, och landade med hörnet rakt på hans stortå. Stortån sprack(!) och har under dagen blött och blött och blött. Vi konstaterade iallafall att det är bra att det blev ett hack, då kommer blodet ut. Annars skulle det skapa tryck under nageln, nu slipper han förhoppningsvis att nageln trillar av. Det ser verkligen förjävligt ut, hela nageln är blå eftersom det blöder där under. Han har riktigt ont och när han går så börjar det blöda igen.. Så idag är det riktigt synd om min älskling.

Igår var jag och träffade Lisa och Malin, Lisa har jag inte träffat på ett år och Malin på två. Det var verkligen härligt att träffa båda två, det är alltid så enkelt och otvunget med dem. Vi vet var vi har varandra och det är verkligen supervärt att fortfarande ha kontakt med dem då och då. Puss på er :D

När jag kom hem till Stockfallet så var Oskar ensam och vår vän Niklas (som bor i Kymsberg där bröllopet ägde rum) var påväg, vi hade en skön och lugn kväll. Idag åkte vi ner till stan och åt lunch trots Oskars tå, det var mysigt men inte så bra för tån.. Iallafall, Oskars kusin Johanna fyller 21 idag och de renoverar köket så de kommer hit och firar istället. Imorrn fyller Olof (svärfar) år så det blir meget kalajs.

Vi återkommer med magbild när vi har kamerasladden förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0