FL

Sitter och tittar på barnmorskorna på svt.se, det är verkligen bra. Visar alla sorters förlossningar. Nåt det har gjort med mig är att jag känner mig ännu säkrare på att jag inte vill ha lustgas, vill absolut inte vara sådär borta som många av de som använder lustgas verkar vara när de får upp barnet på magen.

Första fl på gårdagens program var ju en dröm, plupp så var barnet ute!

På torsdag börjar vår profylaxkurs och jag längtar! Det ska bli jätteroligt, det känns som att fl kommer att kännas mycket närmare efter det och mer.. gripbar. Nu känns det så himla avlägset.
Det låter sjukt men jag längtar faktiskt efter att uppleva smärtan. Inte för att jag är masochist eller så ;) , men jag vill uppleva den. Det är så svårt att tänka på fl utan att veta hur det kommer att kännas.

Tycker att det är konstigt hur många gravida som verkar totalt oförberedda inför förlossningen, de kommer liksom bara dit och tänker att ja jag ska ha EDA(epidural, ryggmärgsbedövning) och lustgas och sen har de inte tänkt mer på det. Men varken EDA eller lustgas hjälper ju alltid, nu vill jag verkligen inte ha EDA men jag förstår inte hur man inte kan förbereda sig mentalt så mycket som möjligt. Det är ju upp till var och en men jag vill absolut inte ligga där och känna att jag inte har någon koll på situationen och vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0