är det över snart?

Idag har varit en helt ok dag, men jag misstänker att det bara beror på åksjuketabletten. Ska prova en tablettfri dag imorgon och se om det är bättre.

Jag har nämligen mått helt sjukt illa hittills i graviditeten, framförallt sista veckorna. Senaste veckan har jag ätit åksjuketabletter varje dag men jag har ändå mått illa på morgonen, kräkts ngn gång och haft svårt att orka gå ens runt kvarteret.
När jag inte har ätit medusin så har jag varit sängliggande och kräkts vare sig jag följt råden och småätit eller ej
Jag har alltså inte varit så rolig i jul... ;)

Barnmorskan på inskrivningen sa att "ojdå, illamåendet borde ha gått över nu!"
Känns bra.. men jag ska ju alltid ta i lite extra..ehm



Min matrepertoar har blivit helt galet liten, den var som de flesta vet redan rätt begränsad, men nu är det väldigt mycket som jag annars gillar men får kväljningar av att ens tänka på nu.

Jag kan tex bara äta typ 4 sorters bröd - pågens roast n' toast, mammas hembakade bröd, falu rågrut och baguette.
Jag har svårt för köttfärs (vilket jag annars äter kanske 2 ggr/vecka), speciellt med tacosmak. Kan inte ens äta hemmagjorda hamburgare i pitabröd, vilket jag levde på hela sommaren.
Jag får ont i magen/mår illa av söta saker, typ godis/bullar/pepparkakor (men det går bra med åksjuketablett i kistan :D TUUUR)
Pasta går sådär, det är ok när jag är drogad men annars.. nja.
Fisk... haha ja det kräks jag ju av annars också


Kyckling, kassler och potatis är det som funkar bäst, det är visserligen nyttigt och bra men det är lite... ehm fattigt?
Haha stackars Oskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0