nu vet alla

Yes, nu vet alla! Eller ja, inte alla såklart men alla som det var viktigt att de skulle veta. De som var kvar efter julhelgen var mormor och morfar. Jag hade egentligen tänkt vänta tills efter fostervattenprovet för att inte oroa dem onödan.
Men mamma var där i helgen, och min klyftiga mormor hade redan listat ut det :D Min lilla krutmormor, hon är inte tappad bakom en vagn inte!
Mamma sa att de reagerade bra, de hade bara sagt att "ja vi var ju inte heller så gamla" med ett skratt.
Jätteskönt! Jag var lite orolig för morfar - med tanke på att han tycker att vi är för unga för att ha hundar.... haha, jaja uppenbarligen tycker han att vi är mogna för barn ändå ^_^

Jag har ju glömt bort att lägga ut info för varje vecka jag går in i, får börja med det nu helt enkelt.
Vi var hos läkaren som ska göra fostervattenprovet igår för att ta blodprov på mig, mitt gamla fostervattenprov räckte nämligen inte. Iallafall, då sa hon att de tydligen hade flyttat tillbaka oss en vecka så att vi är i vecka 15 nu och inte v 16. Det sa de aldrig till oss! Dessutom är det inte riktigt möjligt eftersom Oskar och jag var på skilda orter under den veckan befruktningen borde ha skett isånafall.. Jaja whatever, vi kör på v 16 så länge, hon sa att de fastställer det nu på måndag med ultraljudet hur långt gången jag är.
Vi frågade lite om hur det egentligen går till också, hon berättade att nålen är lång som fan men väldigt tunn.
Oskar får helt enkelt titta bort ;)
Jag är inte dock ett dugg rädd för nålar, jag är mer rädd för att fostret inte ska röra sig eller inte ha växt eller så.
Och för att nåt ska hända efter

Satte i dreads i söndags, men det såg ut som röv med min jävla utväxt.
Jag har nämligen fått typ svart hår pga graviditeten! Okej inte riktigt svart, men mellan-mörkblont. Det är inte kul alls, jag gissar att det inte kommer att gå tillbaka heller. Det har liksom bara blivit mörkare och mörkare i hårbotten.
Det gör mig deprimerad.
Därför sket jag i mitt inte-färga-hår-innan-bröllop-regel och köpte blekmedel. Jag glömde bort att mitt silverschampoo är slut, så nu sitter jag här med gult hår.. Blä. Jag måste köpa silverschampoo när jag får pengar nästa fredag. Tills dess är det little chicken som gäller.


Angående klänningarna förresten - jag funderar lite som Solveig. Den översta klänningen är visserligen supersöt, men samtidigt, hur fin kommer den bli med stor 7e månadenmage? Jag tror att den kan se lite konstig ut iom att det är ett så stelt material, plus att den är såpass kort. Fattar ni hur jag tänker, typ såhär:
image11
Vad tror ni??

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är mest fundersam på vad det är för en schalett du har på huvudet??

:-D

2008-02-12 @ 13:47:13
Postat av: solveig

funderar som solveig?! que? Är jag en fundersam människa?! =)
tycker jättemycket om den klänningen, såg den på nätet idag när jag surfade runt lite.
När är det dags för fvp? Jag ska hålla tummarna för er och Plummie!

2008-02-12 @ 15:44:21
Postat av: Sigrid

Hanna din snoppskalle, det är håret

2008-02-12 @ 16:03:08
Postat av: solveig

nope, signaturen "S" är faktiskt inte jag :o
hahaha, men jag tycker att den klänningen är najs najs najs jag med. =)

2008-02-12 @ 16:07:53
Postat av: Karin

Tror att båda blir fina, just nu skrattar jag mest högt åt Hannas inlägg, och svaret på detsamma :D

Men, jo, du har nog rätt... är det för dyrt att köpa båda? Eller så kan jag köpa den övre... var finns den??

2008-02-13 @ 11:57:40
Postat av: Sigrid

Ellos baby, Ellos! Egentligen är de väl inte för dyra, den ena kostar 400 och den andra 300, men just nu går det inte.

2008-02-13 @ 18:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0