Muffinman

Jag lovar att lägga upp bilder älsklingsPevie! <3


Första gången på flera veckor som jag är uppe så här tidigt.. det är lite deprimerande att gå upp när det är mörkt.
Men våran kockogrupp bestämde igår att vi som vanligt skulle ses en halvtimma INNAN seminariet börjar utan att riktigt tänka efter - vi börjar en timma tidigare denna veckan... Jaja, det är bara att bita ihop.

Fil och flingor funkar fortfarande, peppar peppar. Däremot så var Oskar och jag och fikade häromdan och då mådde jag jätteilla sen. Godis och chips funkar, men inte typ mjuka kakor och negerbollar och sånt.

-----------------------------------------------------------

Jag bakade förresten dom godaste muffins jag någonsin ätit i helgen. Alla andra tyckte också att de var de godaste de ätit (faktiskt)!!! Receptet kommer från dagensmuffin.se:

image25

Kladdkakemuffins

20 portioner | Normalstora formar, 12 st/plåt

Källa: Jenny | Foto: Joanna Robarth


(Red Sigrid: Lite mer än 20 portioner blir det allt, och vi hade riktiga muffinsformar... inte amerikanska dock!)

6 ägg
9 dl socker
4 tsk vaniljsocker
3 krm salt
4 1/2 dl mjöl
1 1/2 dl kakao
300 g smält smör

Glasyr: (enl orginalreceptet ska det vara dubbelt men det blev sjukt mkt så jag skrev in det såhär)
100 g margarin
4 msk socker
2 tsk mjöl
4 tsk kakao
1 dl grädde (jag använde matlagningsgrädde och det gick bra)
1 dl mjölk


Rör ägg och socker poröst. Tillsätt resten av ingredienserna. Klicka ner i muffinsformarna! Gräddas i 15 min i 160°C. (Våra stod nog inne i 25 minuter i 175° och sedan 6-7 minuter i 225° och de blev PERFEKTA!)

Blanda glasyrens ingredienser. Koka i 3 min, rör hela tiden. Fyll en msk glasyr i varje färdiggräddad muffinsform. Pudra över florsocker när de svalnat. Sätt in i frysen en stund före servering.

Obs. Man kan med fördel minska sockermängden då de är väl söta annars.


MVG Betyg: Mycket väl godkänt
Snitt: 4,5 | 54 har röstat


Kommentarer
Postat av: solen

GODDAMNIT! De ser ju asgoda ut ju! =) Tack för receptet. Hur gick FVP (proffsigt förkortat va?=), har ni fått svar än?
kram

2008-02-29 @ 10:22:15
URL: http://solig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0