Life is Life

Igår var en sån där fantastisk dag när man verkligen känner livet i sig - solen sken, det var varmt och våren låg i luften.
Tyvärr hae vi föreläsningar i Linköping hela dagen. De två första var jättebra och vi såg fram emot genetik-etikpanelen för den förra panelen var så himla bra. Jag har en sak att säga om genetik-etikpanelen:

SNAARK!!!

Det var så fruktansvärt tråkigt, både jag och Amanda höll på att somna. Vi bestämde oss för att åka hem, dels så har iallfall jag redan för länge sedan tagit (då bra som det går) ställning i genetikfrågorna och dels så finns det en ganska enkel regel för en föreläsning - slutar man lyssna 1 minut efter att föreläsaren/panelmedlemmarna börjar prata så är det ingen idé.
Jag var ändå på topp igår humörmässigt.

När jag kom hem tog jag en promenad med hundarna som också var jätteglada över vädret, de var helt galna men lyssnade jättebra! Sen gick jag och mötte Oskar på stan och förstörde dagen med att äta pizza.
Då tyckte jag det var bra men idag tycker jag att jag är en idiot.

De senaste 2 veckorna har vi ätit så himlahimlahimla dåligt, verkligen kasst. Jag stör mig så på mig själv, det kan ju inte vara så att jag börjar tappa matkontrollen bara för att jag har mycket att göra och är stressad i övrigt.
IDIOT!!

Det är skärpning som gäller nu Sigrid, det ska synas att det är bebismage och inte nån jävla godis/chipsmage som slabbar förbi.
I vanliga fall om jag har svävat ut och ätit för mycket ett par veckor så är det ju "bara" att vara extra hård, men nu kan jag ju absolut inte banta så jag MÅSTE äta bra de allra flesta dagarna! Det är liksom det enda sättet.
Det har gått superbra från att vi fick reda på graviditeten tills för en-två veckor sen ungefär, då försvann motivationen ut genom fönstret samtidigt som skolstressen kom. Men så kan det ju inte funka, jag ska ju gå i skolan i 3 år till och jag måste sluta med det där.
Hitta balansen kanske. Jaja, nu måste jag börja göra mig iordning innan jag går till skolan. Hej hå kalsongen är blå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0