KLARGÖRANDE

Nu ska jag klargöra lite här.
Det finns de som går och spekulerar och har åsikter om vårat bröllop/äktenskap trots att de inte har någon som helst fakta, och det tycker jag är väldigt, väldigt tragiskt. Därför ska jag ge er chansen att få reda på VARFÖR vi gifter oss eftersom det tydligen är omöjligt att fråga oss innan ni tycker det och det.

För det första så gifter vi oss inte bara för att vi ska ha barn. Vi hade från allra första början tänkt oss att vi skulle gifta oss den här sommaren, men ändrade planerna eftersom jag skulle läsa i Skara och då skulle det dels bli svårare att spara, och dels skulle vi inte bo tillsammans första året av äktenskapet  vilket kanske inte känns så kul.
Därför ändrade vi oss till nästa år. Nu förändrades omständigheterna, dels har vi möjligheten att spara mycket mer pengar nu när vi bor tillsammans, dels kommer vi att bo ihop från första början och dels så ska vi ha barn.

Vi väljer att gifta oss innan barnet kommer både för barnet och vår skull. Dels hade det nog inte varit så roligt att gå tyngd med en massa bröllopsförberedelser första tiden när barnet kommit när man faktiskt bara vill vara hemma i lugn och ro med bebisen. Även för att det blir så mycket lättare, om man ändå tänkt gifta sig så är det väl bäst för alla parter att göra det innan barnet är fött  istället för strax efter så man slipper att springa till soc och fixa faderskap osv. Dessutom så ska min syster gifta sig i september och det är roligare att inte gifta sig med någon veckas mellarum.

Men framförallt så har både Oskar och jag hela tiden haft en liten dröm om att gifta oss när jag är gravid, därför att vi båda tycker att det vackraste som finns är gravida kvinnor. Nu är inte jag en sån som har planerat sitt bröllop sen 4årsåldern men jag har alltid velat gifta mig gravid.

Jag säger det igen, vi gifter oss inte för att vi ska ha barn utan giftermål har vi planerat i 2 år.

Det här är VÅRT val, har du nån åsikt om det så håll det för dig själv eller ta upp det med oss.

Kärlek till alla vi älskar <3

Kommentarer
Postat av: Karin

Va? Vilken otrolig fånig sak att ha åsikter om!! Och än sen om man gifter sig för att man ska ha barn, vad skulle det vara för fel med det? Jag håller helt med er! Jag har vänner som skulle ha gift sig för flera år sedan, och så kom det ett barn ivägen, och så ville de inte gifta sig medan han var liten eftersom det blir mycket krångligare rent praktiskt, och sedan, när han nästan var gammal nog så blev de gravida igen och har därför fortfarande inte kunnat gifta sig...

Skit i "folk"! Så länge ni gör era val för att ni vill det, och är lyckliga i det, så är jag lycklig för er!

Kärlek!

2008-02-24 @ 12:36:41
Postat av: M i k k a

Du är bäst tihi

2008-02-24 @ 20:15:06
URL: http://www.rebelle.se/blogg
Postat av: Anna

Jag tycker att det låter helt underbart!

2008-02-25 @ 23:33:45
Postat av: S

va kul att ni ska gifta er! Löjligt att folk har en åsikt om att ni valt att gifta er - ni har ju redan valt att skaffa barn tillsammans och det bandet kan man ju aldrig klippa så vad är ett äktenskap i jämförelse?! Människor är skumma...

2008-02-26 @ 22:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0