Tack

Tack soli!! För mig gjorde det ingen större skillnad, men det gjorde det för oskar! Och i vilket fall som helst så kan jag mycket väl hitta böcker till senare terminer där :)

Jag känner mig fortfarande lite seg och.. jag vet inte hur jag ska förklara men.. urlakad. Men jag gissar att det tar ngn vecka innan knarket ger effekt.
Vi har en uppgift i skolan som verkar jätterolig: 
_______________________________________________________________________________________

Syfte

Syftet är att öka förståelsen om olika livsmedels näringsmässiga betydelse i kosten samt träna på att föreslå och motivera åtgärder som leder till bättre kosthåll.

Genomförande

1) Gör en kostregistrering under tre dagar. Genomför sedan en näringsvärdesberäkning på din kostregistrering. Använd programmet "Dietisten" som stöd.

Byt kostregistrering och näringsvärdesberäkning med en basgruppskamrat.

2) Uppgiften redovisas skriftligt i rapportform. Rapporten ska innehålla beskrivning av hur kolhydrater, proteiner och lipider spjälkas samt återkoppling på din kamrats kostvanor. Rapporten görs tillgänglig på It´s learning senaste en vecka innan uppföljning.

Uppföljning

Seminarium i storgrupp

Specifika lärandemål

Bedömning sker utifrån förmågan att:

  1. - Visa förståelse för näringens betydelse för kvinnors och mäns hälsa.

  2. - Förstå kommunikationens betydelse för interaktion med andra människor

  3. - Ge konkreta och relevanta kostråd

_______________________________________________________________________________________

Ja - vi ska ju alltså beräkna näringen i vår kost under tre dagar och då ska jag se efter med c-vitaminer osv också, äter jag inte tillräckligt så får jag proppa i mig lite såna tabletter också :D Jag skaaa äta mer frukt också, jag lovar.

Vi har iallafall haft vårt första seminarium för den här kursen nu och det gick bra! Vi tyckte själva att vår framställning var lite dryg kanske, men det verkade inte som de andra tyckte det.

Apropå popcorn så har jag börjat känna lite molvärk i högra ländryggen, så jag ska försöka tänka på hur jag står osv, och så får Oskar ge en hjälpande hand som massör. Jag tror inte att det är ngn fara, men jag gissar att jag belastar den sidan mer än den andra.

Kommentarer
Postat av: solen

glad att jag kunde hjälpa till! =)
krami

2008-04-07 @ 13:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0